  • Data: 2022-03-31 08:25:25
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.03.2022 o 01:36, Marcin Debowski napisał:

    > Takich, że po grypie czy innym przeziębieniu chodzili otumanieni czy
    > mieli trudności z oddychaniem przez miesiące?

    Albo mieli problemy sercowe po źle leczonym zapaleniu płuc i umierali.
    Różnie. Jedna z teorii (nie potwierdzona, ale powiedzmy, że logiczna)
    mówi, że jest to związane z tym, że niektórzy są uczuleni na jakiś
    czynnik występujący w wirusie, stąd zupełnie inny przebieg tej
    niewydolności płucnej - zdjęcia rtg różnią się od tych ze standardowego
    zapalenia płuc, a chory często nie zauważa, że spada mu saturacja, bo
    oddycha inaczej, ale nie zawsze to zauważa. Dodatkowo zauważmy, że
    jeszcze rok temu odżegnywani id czci i wiary ludzie, którzy twierdzili,
    ze działają dobrze w tym przypadku sterydy podawane normalnie
    astmatykom, okazuje się, że mieli rację. Teraz do leczenia szpitalnego
    powikłań covidowych w wielu miejscach podaje się budezonid wziewny. I
    nie musisz nawet mi wierzyć, jakoś w czerwcu chwalił się tym jeden z
    celebrytów covidowych - dr Fiałek, że podaje go pacjentom z ciężkim
    przebiegiem C19, a jeszcze w styczniu rada medyczna wręcz zakazywała
    leczenia tym specyfikiem, mimo, że miał po wstępnych badaniach dość
    dobre efekty i to dobrze widoczne.

    --
    http://zrzeda.pl