  • Data: 2007-11-16 13:07:06
    Temat: Re: Kopia VHS - czy mogę ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16.11.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 16 listopad 2007 02:29
    > (autor Marcin Debowski
    > No OK. Do tego są odpowiednie organa. Jak się czujesz obywatelsko winien
    > doniesienia że tamtego _podejrzewasz_ o kradzione, to donoś. Ale tak czy
    > siak, jest to Twój domysł.

    Się nie czuję. Na szczęście nie muszę mieć takich dylematów.

    > Powielanie jest nielegalne? To czemu istnieją urządzenia powielające?
    > Przecież istnieje cała masa materiału, którego powielanie jest legalne.

    Chodziło mi o to, że żadne zamontowanie kradzionego radia nie jest
    nielegalne (zgaduję), a niektóre powielanie być może.

    > No wiedziałeś wprost, więc może nie jest uczciwe, ale czy nielegalne? Na
    > jakiej podstawie masz mu odmówić usługi? Jak przyniesie radio z włamu i
    > powie wprost, to zawiadom odpowiednie służby, ale sama odmowa montowania
    > radia nie jest chyba sensownym wyjściem.

    Nie wiem. WYdaje mi się, że jak najbardziej jest.

    > No tak, pewnie tak. Jak klient powie, że to jest nielegalne, to masz silne
    > podejrzenia, ale może ściemnia, bo zgrywa hojraka?

    Co mam mu nie zaufać? :)

    > Ale popatrz: Ja sam za niedługo będę przegrywał materiał mój z VHS na DVD.
    > Jak usługodawca ma to ocenić, że to moje? Wg mnie nie jest w stanie tego
    > dokonać, nawet jakby chciał. Nawet sądzie dwóch biegających może mieć
    > odmienne zdanie. Twoje zdanie o niedozwolonym kopiowaniu z mocy art.23 jest
    > dość odosobnione. Kilku prawników argumentowało, że nie tylko można
    > kopiować swoje, ale nawet ba! zasysać z sieci takie na mocy 23.

    A kilku innych, że nie. A literalna wykłasnia art. 23 na to niewątpliwie
    nie pozwala. Zaryzykujesz w wigilię wizyty panów policjantów? :)

    > I taki prosty (przepraszam za określenie) operator magnetowidu
    > przegrywającego ma rozstrzygać rzeczy niejasne nawet dla prawników?

    A jak będzie nie, że prosty a taki totalnie prosty i jeszcze ubogi duchem
    to sądzisz, że nie odpowie jeśli wykona zlecone mu morderstwo? :) Wiem,
    czystej wody demagogia.

    --
    Marcin