    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kopia VHS - czy mogę ?
    Date: Thu, 15 Nov 2007 17:07:03 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 15.11.2007 m...@g...com <m...@g...com> napisał/a:
    > Czyli jak ktoś zrobi sobie kopie samemu to jest OK,

    Nie wiem skąd taki wniosek. Ponadto użyłem słówka "formalnie" (nalezy
    rozumieć: nikt przy zdrowych zmysłach nie powinien się czepiać). A
    przyzwolenie wprost na tworzenie kopii zapasowych dotyczy wyłącznie
    oprogramowania.

    > Klient ma oryginał za który przecież zapłacił, chodzi o zrobienie
    > tylko 1 kopi bezpieczeństwa,

    Zapłacił za egzemplarz utworu i licencje na jego oglądanie w zaciszu
    domowym.

    > Trochę jestem zdziwiony, szczególnie kiedy przeczytałem na grupie, że
    > samodzielne kopie
    > nie są piractwem! - podaje link:
    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/d472b1d91351517f/4abda3158bbde149?lnk=gs
    t&q=vhs+na+dvd&rnum=1&hl=pl#4abda3158bbde149

    Bo nie są piractwem, ale są naruszeniem PA (np. art. 17). Nie uważam,
    żeby można było wykonać kopię egzemplarza w ramach dozwolonego uzytku.
    Przynajmniej przepisu o tym dozwolonym uzytku na to jasno nie wskazują.
    Już raczej klauzule ogóle KC (art.5 np.).

    --
    Marcin