  • Data: 2011-07-19 22:26:05
    Temat: Re: Konkurs/losowanie na blogu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    news:pjypagf2xoj3.15a0p44tp88o1.dlg@40tude.net...

    > Jednak coś czytałem, że taki konkurs może być nielegalny? Że powinienem
    > mieć zgodę Izby Celnej, czy innego urzędu? Jak to wygląda i jak
    > zorganizować taki konkurs, żeby nikt się nie mógł doczepić, a ja nie
    > musiałbym dopełniać żadnych formalności?

    Zagadnienie normuje Ustawa o grach hazardowych, którą znajdziesz tu:
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20092011540+2
    010%2401%2401&type=3 .
    Sam przeczytaj, by nie było na mnie, ale moim zdaniem w Twoim wypadku nie
    będzie ona miała zastosowania, albowiem jak rozumiem jesteś osobą fizyczną
    nie prowadzącą działaności gospodarczej, zaś ustawa normuje prowadzenie
    działaności. Jeśli byś chciał taki proceder uprawiać w większym zakresie,
    to zastosowanie bedzie miał art. 7 cytowanej ustawy, zatem będziesz musiał
    otrzymać zezwolenie. By je dostać, to musisz sie zarejestrować jako podmiot
    gospodarczy. Prowadzenie bez zezwolenia loterii będzie przestępstwem z art.
    108 kks
    (http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19990830930+
    2003%2406%2415&type=3).
    Nie udało mi sie znaleźć, ale z głowy pamiętam, ze gdzieś jest zapis
    zabraniajacy robienia zakąłdów o wyniki w LOTTO. ALe czy ma to zastosowanie
    do Ciebie, to musisz poszukać.