  • Data: 2011-07-20 08:23:59
    Temat: Re: Konkurs/losowanie na blogu
    Od: Technolog <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 00:26:05 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zagadnienie normuje Ustawa o grach hazardowych, którą znajdziesz tu:
    > http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20092011540+2
    010%2401%2401&type=3 .
    > Sam przeczytaj, by nie było na mnie, ale moim zdaniem w Twoim wypadku nie
    > będzie ona miała zastosowania, albowiem jak rozumiem jesteś osobą fizyczną
    > nie prowadzącą działaności gospodarczej, zaś ustawa normuje prowadzenie
    > działaności.

    Akurat tak się "pechowo" składa, że prowadzę działalność gospodarczą. Ale
    jednocześnie mój konkurs, a w zasadzie losowanie, grą hazardową nie jest,
    bo uczestnicy nawet nie wiedzą o tym, że będzie wyłaniany zwycięzca. No ale
    w przyszłości chciałbym organizować podobne konkursy, więc jeśli danie
    "lajka" będzie dla mnie korzyścią, to możliwe, że podpadam pod ustawę.
    Oczywiście przeczytam ustawę.

    > Jeśli byś chciał taki proceder uprawiać w większym zakresie,
    > to zastosowanie bedzie miał art. 7 cytowanej ustawy, zatem będziesz musiał
    > otrzymać zezwolenie. By je dostać, to musisz sie zarejestrować jako podmiot
    > gospodarczy. Prowadzenie bez zezwolenia loterii będzie przestępstwem z art.
    > 108 kks
    > (http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19990830930+
    2003%2406%2415&type=3).
    > Nie udało mi sie znaleźć, ale z głowy pamiętam, ze gdzieś jest zapis
    > zabraniajacy robienia zakąłdów o wyniki w LOTTO. ALe czy ma to zastosowanie
    > do Ciebie, to musisz poszukać.

    Nie pozostaje nic innego, jak wgłębić się w temat. Wielkie dzięki za
    wyczerpującą wypowiedź, tak myślałem, że może być z tym kłopot.