  • Data: 2005-03-22 17:46:52
    Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Raku wrote:

    > Popatrz wyżej - nie są to klienci Firmy, tylko potencjalni.
    Czyli potencjalne zyski dla firmy i tego właśnie firma będzie chciała od
    ciebie z twojej własnej kieszeni.

    > Równie dobrze moge zrobić tak - skoro rozwiązaliście ze mną umowe - to
    > ja biore klientów i ich obrabiam, ale w innej zaprzyjaźnionej firmie,
    > baaa nawet tam mam lepszą prowizje.
    to mozesz zrobic.
    Z konta nowej firmy wysłać maile do tych których znasz z nową lepszą
    propozycją.
    Co najwyżej, ktoś ci zrobi sprawę za rozsyłanie spamu jak będzie lojalny
    w stosunku do starej firmy.

    > Ale klientów musze jakoś przejąc - wysyłam im maila z informacją, że już
    > nie pracuje w Firmie.
    Błąd. Ale wybaczalny.
    To firma powinna wysłać informacje, że zajmuje się nimi ktos inny.

    > Jednocześnie wysyłam informacje, że Firma okazała sie niewiarygodna i
    > jeżeli chcą współpracować (a współpracowało nam się miło) to zapraszam
    > do kontaktu ze mną osobiście.

    No i tu masz przechalpane. Bo oczerniłeś firmę.

    > * Ciężar udowodnienia szkody powstałej w wyniku zawinionego naruszenia
    > zakazu konkurencji w trakcie trwania stosunku pracy przez pracownika
    > spoczywa na pracodawcy.
    > * W przypadku, gdy pracodawca nie określi terminu ustania zakazu
    > konkurencji, zakaz ten trwa do momentu rozwiązania stosunku pracy.

    To nie ma nic wspólnego z zakazem konkurencji.
    Gdyby taki zapis istniał i np. w umowie miałeś jeszcze zapis o zakazie
    konkurencji po zaprzestaniu pracy przez jakiś czas (za co oczywiście
    nalezy ci się wynagrodzenie) to nie miałbys prawa wysłać maila do
    starych klientów z adresu nowej firmy.
    Żaden zakaz konkurencji, lub jego brak nie pozwala ci wysyłać
    negatywnych informacji o firmie.