  • Data: 2004-01-28 01:01:28
    Temat: Re: Konfiskata sprzętu zamiast naprawy gwarancyjnej?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bv6la1$1k4$1@flis.man.torun.pl>, mike-l wrote:
    > Ironiczny uśmiech wystąpił u mnie, sprzęt jest warty niecałe 100zł [w takim
    > stanie], i czuję że chcą ze mnie pacana zrobić, sprzęt jest moją własnością
    > ponieważ wszedłem w jego posiadanie legalnie, istniejąca wtedy firma była
    > zarejestrowana i prowadziła działalność jak najbardziej legalnie. NIemniej
    > jednak skoro miała długi to ich sprawa, sprzęt już jest mój. I teraz właśnie
    > piszę - może się myle? może faktycznie jest jakieś prawo które pozwoliło im

    Owszem, mogą w sumie zaistnieć okoliczności gdy faktycznie firma wydała ci
    sprzęt którego nie była prawnym właścicielem, ale mam spore wątpliwości
    czy wolno to wszystko załatwiać w taki sposób. Ja bym się udał na policję
    i to zgłosił. Sprzedawca (bo on MZ jest tu stroną skoro na jego ręce oddałeś
    sprzęt), jeśli sprzęt zatrzymał powinien udowodnić to o czym mówi. Jeśli
    tego nie zrobił to masz MZ pełne prawo traktować to jako przywłaszczenie.

    Sprzęt wart jest co prawda 100zł tak że to tylko wykrocznie, ale
    może w momencie oddania do naprawy wart był więcej niż 250zł?

    > zatrzymać sprzęt? Mam ochotę powalczyć z nimi. Czy warto? czy mogę poza sprzętem
    > domagać się czegoś więcej?

    Zgłoś kradzież. Powalczyć to możesz MZ w razie czego co najwyżej o odsetki
    ustawowe (dodatkowo), a te od 100zł nie są duże.

    --
    Marcin