  • Data: 2004-01-30 12:48:46
    Temat: Re: Konfiskata sprzętu zamiast naprawy gwarancyjnej?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Jan 2004, mike-l wrote:
    [...]
    >+ > można wysłać Panu w/w pismo. Dodatkowo informuję Pana o prawnej możliwości
    >+ > zatrzymania w serwisie sprzętu , który nie został spłacony przez nabywcę.

    Jakby tak ktos ci wyjasnił co to za "prawna możliwosć" (szczególnie
    wobec osoby trzeciej) podajac przepis (ze szczegółami) to bardzo
    bym prosił o zapodanie.
    Jak dla mnie nowosć, ale człowiek uczy się całe życie... :)

    >+ > Zdaje sobie sprawę ,ze Pan uregulował sprzedawcy należność za w/w sprzęt ,
    >+ > ale i tak nie zwalnia to sprzedawcy z odpowiedzialności przed Panem oraz
    >+ > wierzycielem.

    Ale nie nakłada to przecież na ciebie (jako "Pana" :)) takiej
    odpowiedzialnosci !

    >+ > Ma Pan prawo dochodzić swoich roszczeń na drodze cywilnej od
    >+ > firmy A za nie wywiązanie się z warunków gwarancji , lecz mimo wszystko
    >+ > firma C zatrzymała sprzęt zgodnie z prawem.

    Dziwne :]
    Podobna konstrukcja owszem, istnieje, ale dotyczy WYŁACZNIE
    odpowiedzialnosci za długi podatkowe *oraz* WYŁACZNIE z wartosci
    mienia >>użytkowanego<< w celach gospodarczych (dotyczy srodków
    trwałych ale NIE towarów handlowych !).

    pozdrowienia, Gotfryd