    From: "dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kogo ścigać, jeśli spółka się rozwiąże ?
    Date: Wed, 13 Jul 2005 20:07:13 +0200

    news:db3aes$osf$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "jaQbek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie może być poddawany bieżącej kontroli. Ale za poprzednie okresy może.

    Mam dokladnie takie samo zdanie jak Ty. Niestety praktyka PIP jest odmowa
    prowadzenia jakiejkolwiek kontroli jesli pracodawca zwolnil wszystkich
    pracownikow. Powszechnie wychodza z zalozenia , ze art 11 ustawy o pip nie
    pozwala na kontrole takich podmiotow. Z literalnej wykladni moze i to
    wynika, ale nie daje sie to pogodzic z wykladnia celowosciowa w zaden
    sposob. Znam przypadek kiedy PIP odmowil kontroli mimo polecenia sadu
    rozpoznajacego sprawe o roszczenia pracownicze. Oburzenie sadu bylo wielkie.
    Dopiero ponowne zarzdzenie sadu zobowiazujace do kontroli poskutkowalo.

    Nie wiem czemu PIP wychodzi z takiego zalozenia.

    Dan