  • Data: 2009-07-13 12:36:41
    Temat: Re: Kłopoty ze współwłasnością
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Rumpel pisze:

    > Nie. Niemożliwe.
    >
    > To znaczy- jak Ci prawnik zaproponował odszkodowanie, to bierz, ;) bo
    > sąd Ci od współwłaścicieli korzystających z nieruchomości wspólnej
    > odszkodowania nie przyzna. Ładnie to opisał SN w III CZP 9/2006

    Rozumiem, że chodziło Ci tylko o błędnie podaną podstawę, tak? Nie
    przysługuje wynagrodzenie za korzystanie z rzeczy, a tzw. roszczenie o
    rozliczenie na podstawie art. 206/207 KC.

    Nie budzi moich żadnych wątpliwości roszczenie o podział pożytków jeśli
    takie zostały osiągnięte. To standard - art. 207 KC.

    Natomiast, jeżeli współwłaściciel korzystał z nieruchomości ponad swój
    udział, nie osiągając z tego tytułu pożytków, a jedynie np.
    zaoszczędzenie wydatku, to przepis art. 206 KC wydaje mi się jakąś taką
    wątłą podstawą. Nie dyskutuję z tym poglądem SN-u, jednak uważam, że
    roszczenie o wynagrodzenie za korzystanie z rzeczy byłoby tutaj także
    uzasadnione. Tym bardziej, że w cytowanym przez Ciebie orzeczeniu nie
    zostało ono expressis verbis wykluczone. Nie jesteś w stanie zgodzić się
    z tą tezą?

    pozdrawiam
    kuba