  • Data: 2009-07-12 19:39:04
    Temat: Re: Kłopoty ze współwłasnością
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie. Niemożliwe.
    >
    > To znaczy- jak Ci prawnik zaproponował odszkodowanie, to bierz, ;) bo
    > sąd Ci od współwłaścicieli korzystających z nieruchomości wspólnej
    > odszkodowania nie przyzna. Ładnie to opisał SN w III CZP 9/2006

    Czasami czytam odszkodowanie czasami wynagrodzenie, Kuba właśnie napisał, ze
    to wynagrodzenie.

    ale w podanym przez Ciebie orzeczeniu stoi:
    Współwłaściciel, który z wyłączeniem pozostałych współwłaścicieli
    korzysta z nieruchomości wspólnej, jest zobowiązany do rozliczenia
    uzyskanych z tego tytułu korzyści.

    (...)Przepis art. 207
    k.c. nie obejmuje zatem swoją hipotezą korzyści osiąganych przez współwłaściciela
    z tytułu korzystania z lokalu w nieruchomości wspólnej, korzyści te bowiem nie
    polegają na czerpaniu pożytków lub innych przychodów, lecz na zaoszczędzeniu
    wydatków