  • Data: 2008-06-11 09:34:05
    Temat: Re: Kilka rodzajów działalności... nazwa firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Jun 2008, m...@g...com wrote:

    > Moje pytanie, dla osób "w temacie", w nazwie firmy,

    Wrrrrrr....óć!
    Firma to jest właśnie *nazwa* :D
    Rzeczowe składniki majatku DG, prawa i co tam jeszcze jest
    ewidencjonowane w zakresie prowadzenia DG to "przedsiębiorstwo".
    A nazwa pod którym DG (która może składać się z kilku przedsiębiorstw)
    jest prowadzona to właśnie "firma".

    > oprócz imienia, nazwiska (np. Jan Nowak),
    > nazwy unikalnej (np. Krokusek)

    Coś ci (wyjątkowo) poradzę: zacznij od czytania przepisów.
    "Unikalne określenie" jest *dopuszczalne*, ba, ma cały stosik zalet, bo
    pozwala jednoznacznie odróżnić występowanie w roli przedsiębiorcy od
    występowania "osobiscie" (np. jako konsument kupujący chleb na śniadanie)
    i nie psuje humoru kontrahentom (szczególnie, jeśli nie mają kasy
    fiskalnej :>)
    Ale obowiązkowe NIE JEST.

    > muszę

    Y tam.

    > umieścić sformułowania: PUH

    Nie.

    > Dla mnie, najlepszym by było "Krokusek" Jan Nowak, bez innych,
    > wspomnianych oznaczeń.
    >
    > Co o tym sądzicie?

    Że dobrze wygląda ;)

    A przepis tu:
    _117.html
    ...zacznij od "przedsiębiorcy i ich oznaczenia", Dział III.
    Ziółek sobie zaparz i łykaj calość treści, bo to jest jedna z czytelniej
    napisanych ustaw, więc tak dla wprawy dobrze Ci zrobi ;)

    pzdr, Gotfryd