  • Data: 2020-01-30 21:37:31
    Temat: Re: Katastrofa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.01.2020 o 20:51, ąćęłńóśźż pisze:

    > Z oskarżenia publicznego czy prywatnego?

    Nie jestem pewien, czy wiesz, o co pytasz. Z grubsza rzecz biorąc
    przestępstwa są ścigane "z oskarżenia publicznego" (większość), "na
    wniosek uprawnionego" (nieliczne i mają to wpisane w artykuł) oraz "z
    oskarżenia prywatnego" (bardzo nieliczne - chyba kilka). W praktyce
    każde Prokurator z ważnych względów może objąć ściganiem z oskarżenia
    publicznego.

    W tym konkretnym wypadku kluczowym jest artykuł 122 Prawa Autorskiego.
    Art. 115.2 przeze mnie zaproponowany, jako nieliczny w tej ustawie jest
    przestępstwem ściganym "z urzędu". Pozostałe są ścigane "na wniosek".
    Żadne nie jest ścigane "z oskarżenia prywatnego".

    --
    Robert Tomasik