    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [KC] Zakaz konkurencji a zalozenie wlasnej firmy
    Date: Wed, 14 Feb 2007 11:16:00 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 13 Feb 2007 22:09:59 +0100, acc napisał(a):

    > 1) czy ta umowa jest w ogóle ważna, czy może brakuje jakichś bardzo
    > ważnych paragrafów przez co umowę można równie dobrze wyrzucić?

    Jeśli nie ma czegoś co powodowałoby jej nieważność to jest ważna. W tym co
    napisałeś nie widzę żadnego powodu aby nie była ważna.

    > 2) jeśli jest ważna, to czy mnie obowiązuje? chodzi mi o to że
    > podpisywałem ją jako osoba fizyczna z umowami o dzieło i minęły 2 lata
    > od ostatniej umowy o dzieło, przez ostatnie 2 lata mimo że kontynuowałem
    > te same projekty to byłem jednako jako firma podwykonawcą

    Patrz Ludwik XIV: Firma to TY.

    Zanieś tę umowę do jakiegoś prawnika niech ją przejrzy czy nie da się
    czegoś podważyć. Wiem na przykład, że podstawowy błąd popełniany przez
    sporządzających takie umowy polega na zakazaniu pracy dla konkurencji a
    nie na zakazaniu świadczenia usług dla konkurentów. Bywa to interpretowane
    tak, że zakaz obejmuje wtedy tylko zatrudnienie na umowę o pracę zgodną z
    Kodeksem Pracy.