  • Data: 2007-02-14 14:06:08
    Temat: Re: [KC] Zakaz konkurencji a zalozenie wlasnej firmy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Feb 2007 14:48:17 +0100, Herbi napisał(a):

    > Dlatego że odszkodowanie jest nieodłącznym elementem tego typu umowy:
    > http://www.twoja-firma.pl/artykuly/314,zakaz-konkure
    ncji-a-umowa-o-prace.html

    Mylisz umowę o zakazie konkurencji związaną z umową o pracę i umowę o
    zakazie konkurencji bez takiego powiązania. Ta pierwsza ma ograniczenia
    wprowadzone przez Kodeks Pracy. Jednym z nich jest właśnie konieczność
    zapłaty. W wypadku tej drugiej umowy żadnych ograniczeń nie ma. Widziałem
    co prawda już pl.soc.prawo posty takich, którzy twierdzili, że umowa taka
    jest nieważna jako sprzeczna z konstytucyjnym prawem do pracy :) Niestety
    nie potrafili wskazać żadnego potwierdzającego to orzeczenia sądów.