  • Data: 2007-02-14 17:43:45
    Temat: Re: [KC] Zakaz konkurencji a zalozenie wlasnej firmy
    Od: acc <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Feb 2007, jureq wrote:

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi! Trochę doprecyzuję.

    > Patrz Ludwik XIV: Firma to TY.
    Tego się własnie obawiałem

    > Zanieś tę umowę do jakiegoś prawnika niech ją przejrzy czy nie da się
    > czegoś podważyć. Wiem na przykład, że podstawowy błąd popełniany przez
    Zaczynam powoli dojrzewać do takiej decyzji, niemniej wolę wpierw popytać
    na grupie przez wydawaniem kasy na prawnika. No i ta moja nieufność do
    prawników - mam wrażenie że za pierwszą wizytę weźmie pismo, za drugą
    powie że musi jeszcze przemyśleć i tak dalej, oczywiście za każdym razem
    kasująć niemałą sumkę...

    > sporządzających takie umowy polega na zakazaniu pracy dla konkurencji a
    > nie na zakazaniu świadczenia usług dla konkurentów. Bywa to interpretowane
    > tak, że zakaz obejmuje wtedy tylko zatrudnienie na umowę o pracę zgodną z
    > Kodeksem Pracy.

    Może przedstawię w skrócie główne zapisy tej umowy, a nuż ktoś coś powie
    mądrego:)

    Umowa między mną a XXXX.
    "Zważywszy iż Wykonawca realizuje prace programistyczne zlecone XXXX na
    rzecz jej klientów strony postanawiają co następuje:

    1. Wykonawca przed 12 miesięcu od okresu zakończenia realizacji ostatniej
    umowy z XXXX zobowiązuje się do nie wykonywania bezpośrednio, lub jako
    pracownik jakiegokolwiek innego przedsięiorstwa pracy dla podmiotów, oraz
    podmiotów zależnych od określonych w punkcje 2 niniejszej umowy.

    2. Podmioty objętem zakazem to:
    1. YYYY
    2. ZZZZ
    3.....

    3. W wypadku złamania zakazu Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty
    odszkodowania na rzecz XXXX w wysokości 150.000 zł.
    "

    --
    Pozdrawiam,
    Adam