  • Data: 2009-04-14 20:22:08
    Temat: Re: Jak zwolnic pracownika, ktory buntuje innych?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:dpqcb6-

    > Jak ci wychodzi równy podział, jak jeden właściciel bierze połowę, a
    > drugą połowę bierze N pracowników, hmm?

    Gdzie wyczytałeś, że moje konkluzje są takie jak powyżej?
    Pytałem po prostu, czy dla Ciebie system "każdy dostaje taką samą część
    zysku" oznacza dla Ciebie kapitalizm? A jeśli nie, to czym jest dla Ciebie
    kapitalizm?

    > Po drugie skąd teza, że w kapitalizmie właściciel w rozwój firmy wkłada
    > więcej, niż pracownik?

    Stąd, że po prostu wkłada. To fakt, a nie teza ;-)
    Jeśli uda Ci się założyć firmę bez własnego wkładu w postaci kapitału, to
    wtedy zdejmę czapkę z głowy.
    Pracownicy wkładają jedynie własną pracę/wiedzę. No chyba, że jednocześnie
    są akcjonariuszami/spółdzielcami.

    > Właściciel w kapitalizmie to tylko właściciel -
    > nierzadko z założeniem a tym bardziej prowadzeniem firmy niemający nic
    > wspólnego.

    Czy dla Ciebie "prowadzenie firmy" oznacza pracę od 8 do 16 w ten sam
    deseń, w jaki pracują pozostali pracownicy? Bo jeśli tak, to dalsza
    dyskusja w tej kwestii ma niewielkie sens.
    Albo się za dużo filmów hamerykańskich naoglądałeś ;-)

    > W małych firemkach sytuacja jest nieco inna,

    Wielkość firemek naprawdę ma tu niewielkie znaczenie.