  • Data: 2008-09-13 18:00:33
    Temat: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Pozostanę jednak przy swoim zdaniu. Zameldowanie nie może być uznawane
    > za tytuł prawny, choćby dlatego, że lokator, który nie ma tytułu
    > prawnego (np. wszedł w posiadanie lokalu "na dziko", albo tytuł prawny
    > posiadał tylko w przeszłości - np. wypowiedziana umowa najmu) może być
    > jednak zameldowany, jeśli fakt zamieszkiwania nie budzi zastrzeżeń.

    I chroni go ustawa o ochronie praw lokatora...

    Ja pozwolę sobie pozostać przy swojej interpretacji - choć oczywiście
    nie przeczę, że i Twoja może być prawidłowa. Sugeruję poczekać na oficjalną.

    [ciach]

    > Jak widać nie ma w tych przepisach kary za odmowę poświadczenia
    > zamieszkania przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu.

    Zależy, co rozumiesz przez odmowę - czy "nie powiem i już!" (i wtedy
    masz rację) czy podpisanie fałszywego oświadczenia, że dana osoba tam
    nie mieszka (i wtedy nie masz racji).