  • Data: 2008-09-16 23:34:42
    Temat: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 13 Sep 2008, Andrzej Lawa wrote:

> [...]

    Popieram, a co :)

    > I chroni go ustawa o ochronie praw lokatora...

    Primo: poproszę o wskazanie podstawy prawnej.
    Nie, NIE żartuję, tak, ustawę o ochronie praw lokatora czytałem
    (dobrze wiesz).
    Mowa o osobie która nie jest najemcą, współnajemcą, małżonkiem
    i tak dalej... (czyli nie ma *tytułu prawnego* z mocy umowy,
    decyzji przydziału lub przepisów KC o prawie do wspólnego
    zamieszkiwania z najemcą) jak rozumiem.

    Ale to jest szczegół: otóż w pierwszej kolejności idzie o sam
    tytuł prawny.
    JEŚLIBY w danym przypadku jakaś ustawa faktycznie dawała ochronę,
    to TA USTAWA stanowiłaby tytuł prawny.
    Nie wykluczam jako podstawy do dyskusji np. przepisów z KC
    o posiadaniu.
    Ale przecież decyzja o zameldowaniu NIE daje ochrony, z tym się
    zgadzamy, prawda? (co najwyżej może być poszlaką w razie jakiegoś
    postępowaniu).
    No to nie jest ona nijak "tytułem prawnym".

    > Ja pozwolę sobie pozostać przy swojej interpretacji

    A ja stanę po drugiej stronie - "tytuł prawny: art.342 KC"
    jest do rozważenia, "tytuł prawny: mam zameldowanie" - nijak
    mi nie pasuje!

    pzdr, Gotfryd