    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Date: Sat, 13 Sep 2008 14:16:13 +0200

    Andrzej Lawa pisze:

    > Żeby zostać zameldowanym, trzeba zamieszkać. Żeby zamieszkać, trzeba
    > mieć do tego zgodę tego, kto już ma tytuł prawny do lokalu. Taka zgoda
    > może być ustna lub pisemna i de facto stanowi właśnie umowę najmu lub
    > użyczenia - nie istnieje konieczność ich spisania.

    Art. 9 ust. 2a zobowiązuje do okazania do wglądu dokument
    potwierdzający tytuł prawny do lokalu, więc umowa ustna nie przejdzie.

    Poza tym można zamieszkać wbrew woli właściciela, co nie stanowi
    przeszkody do zameldowania, skoro zamieszkanie istnieje faktycznie, stąd
    implikacja zameldowanie -> tytuł prawny do lokalu to nadinterpretacja.

    > Jak nie mają, jak mają. Przynajmniej teoretycznie ;)

    Nawet teoretycznie nie mają, jak widać.

    > Co masz na myśli?

    Zarówno dziś, jak i kiedyś już się go o to pytałem. Ale paragrafu nie
    podał.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz