  • Data: 2008-09-13 13:04:12
    Temat: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Art. 9 ust. 2a zobowiązuje do okazania do wglądu dokument
    > potwierdzający tytuł prawny do lokalu, więc umowa ustna nie przejdzie.

    Dokumentem tym może być decyzja administracyjna czyli np. właśnie
    zameldowanie.

    > Poza tym można zamieszkać wbrew woli właściciela, co nie stanowi
    > przeszkody do zameldowania, skoro zamieszkanie istnieje faktycznie, stąd
    > implikacja zameldowanie -> tytuł prawny do lokalu to nadinterpretacja.

    A co ma do tego właściciel? Ważne jest, kto ma tytuł prawny do lokalu.

    > Nawet teoretycznie nie mają, jak widać.

    Kwestia dyskusyjna. Ja się upieram przy swojej interpretacji ;)

    Jest może jakieś rozstrzygające orzeczenie NSA?

    > Zarówno dziś, jak i kiedyś już się go o to pytałem.
    > Ale paragrafu nie podał.

    Osobiście widzę dwie możliwości: wykroczenie przeciwko ustawie o
    ewidencji (nie zameldowanie osoby mieszkającej) lub przestępstwo
    polegające na złożeniu fałszywego oświadczenia w urzędzie (że ta osoba
    tu nie mieszka, choć w rzeczywistości mieszka).