  • Data: 2008-09-13 12:45:12
    Temat: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arek pisze:

    > Nie przyznam Ci racji.
    > Orzeczenie TK jest jednoznaczne

    TK zakwestionował art. 9 ust. 2. ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych. Wtedy brzmiał on:

    2. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie uprawnienia do przebywania w
    lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić zameldowanie.

    I faktyczne jest niezgodny z konstytucją.

    W aktualnym stanie prawnym dodano ust. 2a (w 2004 roku, czyli grubo po
    wyroku trybunału), który brzmi:

    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
    lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może
    być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja
    administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł
    prawny do lokalu

    i jest obowiązujący. Dokonując zameldowania się, należy postarać się o
    potwierdzenie przebywania w lokalu przez osobę, która ten tytuł prawny
    posiada.

    Przepis jest o tyle łagodniejszy, że nie trzeba przedstawiać
    potwierdzenia uprawnienia do przebywania w lokalu, a tylko samo
    potwierdzenie przebywania, dokonane przez odpowiednią osobę. Zatem można
    się zameldować - jeśli faktycznie się mieszka - nawet jeśli nie ma się
    uprawnienia do przebywania w danym lokalu.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz