  • Data: 2011-03-30 17:01:56
    Temat: Re: Jak wystawić weksel??
    Od: "M" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:imvj5a$edk$1@news.onet.pl...

    > Tak, żeby to ładnie formalnie wyglądało, to w dniu płatności należy iść do
    > dłużnika, okazać mu weksel "wraz z wyraźnym lub dorozumianym wezwaniem do
    > zapłaty i na gotowości wydania (przy zapłacie) weksla pokwitowanego przez
    > posiadacza" :)

    No jest to weksel za okazaniem - więc nie ma terminu. Mam tylko oświadczenie
    sprawcy, że do 15go każdego miesiąca będzie regulować część i całość do 15
    września. Więc jak nie zapłaci mi 15go kwietnia żadnej raty to pójdę z tym do
    niego i mu pokażę weksel oraz wręczę wezwanie do zapłaty? Czy pocztą za
    potwierdzeniem nie można czegoś takiego zrobić? Tzn nie pokazywać weksla ale
    przesłać wezwanie i napisać, że np jak się nie pokaże do końca kwietnia to
    sprawę kieruję do sądu? Dodam, że obydwoje jesteśmy z tej samej miejscowości...