    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wyegzekwowac fakture ?
    Date: Thu, 6 Mar 2003 23:31:53 +0100

    Rozumiem, że wszystkie formalności załatwiłeś w sklepie. Skoro tak, to sklep
    powinien wystawić Ci fakturę na pełną kwotę i rozliczyć się z tym
    kooperantem. Co cię obchodzi, że to byli inni ludzie? To może sklep wystawi
    Ci fakturę za szyby, a za ramy poczekasz, jak przyjdzie z fabryki. No i
    śruby, to też osobno od producenta. Idź do sklepu i zażądaj sprostowania
    faktury. Oświadcz im, że jeśli nie wystawią Ci faktury na pełną kwotę (a nie
    będą chcieli, bo pewnie zamknęli tamten miesiąc) to powiadomisz bank, że
    wyłudzili na szkodę banku i Twoją pozostałą kwotę.

    Oni z banku musieli wziąć całą kwotę. Więc musi się zgadzać faktura. Nie
    wiem, jak ominęli tę sprawę w banku, bo z tego co wiem, to bank żąda kopii
    faktury jako potwierdzenia dostarczenia towaru. Mogę się jedynie domyślać,
    że do banku wysiał fakturę o nieco innej kwocie odpowiadającej sumie za okna
    i usługę. Jednak skoro z dokumentów wynika, że okna kosztowały mniej, to
    czujesz się oszukany i będziesz robił dym, że wzięli więcej pieniędzy.
    Wydaje mi się, że powinno pomóc.

    Jak ich zmiękczysz, to możesz się dogadać, że albo wpłyną na tamtego
    kooperanta i dostaniesz fakturę, albo niech Ci wypłacą w gotówce te 20
    procent, które dostałbyś z US i o sprawie zapomnicie.