    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z tym GPS.
    Date: Tue, 25 Nov 2008 19:42:37 +0100

    wiadomości news:gggvdj$bau$1@news.onet.pl...

    > To nie są żadne legendy, znam przypadek gdy oskarżonemu zabrano
    > całe komputery (a przecież wystarczyłoby same dyski) i trzymano
    > kilka lat, nawet po prawomocnym zakończeniu sprawy.

    Ja też znam takie przypadki. Tylko co robił przez te kilka lat rzeczony
    oskarżony?

    > Nawet w takim przypadku zatrzymywanie całego komputera nie ma
    > uzasadnienia. Kwestionowane oprogramowanie oraz wszystkie ślady
    > podlegające badaniu są na dysku, który łatwo można oddzielić od
    > reszty sprzętu, podobnie jak podejrzany GPS można oddzielić od
    > samochodu.

    I tu się mylisz. Ani to łatwe, ani proste, ani zgodne z prawem. Poza tym,
    jeśli mamy uzasadnione podejrzenie, że doszło do przestępstwa polegającego
    na zainstalowaniu nielegalnego oprogramowania, to komputer jest narzędziem
    przestępstwa podlegającym przepadkowi.