  • Data: 2007-11-06 11:06:11
    Temat: Re: Jak sprawdzić do kogo należy strona www
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > Czyli utwór nie ma właściciela. CBDO.

    Ma właściciela autorskich praw majątkowych. Przyjąłem, że kiedy
    o'rety napisał 'właściciel' chodziło mu właśnie o właściciela
    autorskich praw majątkowych do utworu.

    > Z utworem skojarzone są pewne prawa (i nie ma wśród nich prawa
    > własności!), które przysługują niektórym osobom.

    Niekoniecznie osobom. Autorskie prawa majątkowe do programów GNU
    należą do organizacji FSF. Jeśli chodzi o prawo własności, to pewnie
    masz rację. W końcu właściciel autorskich praw majątkowych -- o ile
    nie jest również właścicielem osobistych praw autorskich do utworu --
    nie może dysponować utworem w zupełnie dowolny sposób, więc nie jest
    to własność w klasycznym tego słowa znaczeniu.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl