  • Data: 2007-11-06 19:14:51
    Temat: Re: Jak sprawdzić do kogo należy strona www
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > Ale egzemplarz utworu może mieć właściciela, oryginał utworu może
    > mieć właściciela (art. 6 ust. 1 pkt 7 pr.aut.).

    To że egzemplarz ma właściciela to jasne, podobnie jak oryginał (czyli
    jak rozumiem również egzemplarz, tyle że wykonany przez twórcę).
    Pytanie, co z utworami które nie zostały utrwalone w żadnej postaci?
    Siadam do pianina i zaczynam grać. Jeżeli utwór ma właściciela, to jak
    przenieść własność stworzonego w ten sposób utworu?

    > Natomiast nie miałeś racji pisząc wczoraj wieczorem, iż to co widać w
    > przeglądarce to egzemplarz utworu. W przypadku pola eksploatacji, o
    > którym traktuje art. 50 pkt 3 pr.aut. nie ma mowy o tym co jest w
    > pkt 1. Jeśli sobie nagrasz htmla na płytkę to owszem, będą
    > egzemplarze.

    Słuszna uwaga. Poniekąd to miałem na myśli - chodziło mi o html który
    jest transmitowany przez sieć. To już IMHO będzie jakiś egzemplarz. MZ
    ustawodawca nie przewidział, że żeby publicznie rozpowszechniać niektóre
    utwory trzeba robić ich kopie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak