  • 1. Data: 2007-11-03 23:57:10
    Temat: Jak sprawdzić do kogo należy strona www
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Witam,

    Na pewnej stronie zamieszczono zdjęcia znajomych. Znajomi nie wyrażali
    zgody na publikacje tych zdjęć. Jak sprawdzić do kogo należy strona www
    i czy wystarczy potem wysłać pismo do właściciela z żądaniem usunięcia
    danych fotek?
    TIA, pzdr

  • 2. Data: 2007-11-04 00:02:46
    Temat: Re: Jak sprawdzić do kogo należy strona www
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "o`rety" <o`rety@pl.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zgody na publikacje tych zdjęć. Jak sprawdzić do kogo należy strona www i
    > czy wystarczy potem wysłać pismo do właściciela z żądaniem usunięcia

    A co te zdjęcia przedstawiają? Bo jeśli to nie są portrety, to
    niekoniecznie musi być wymagana zgoda.

  • 3. Data: 2007-11-04 00:32:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > zdjecia z imprez (nie zawsze na trzezwo :), wycieczek itd...

    Rzuć adresem. Bez tego nie sposób ocenić.

  • 4. Data: 2007-11-04 00:34:43
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

  • 5. Data: 2007-11-04 01:45:56
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "o`rety" <o`rety@pl.pl> napisał w wiadomości

    > Rzuć adresem. Bez tego nie sposób ocenić.

    nie sposób ocenić, czy wymagana jest zgoda osób ze zdjęć na publikację?:)

    wiem że zwykła przyzwoitość nakazywałaby przynajmniej spytać, a ciekawi
    mnie jak to wygląda ze strony prawa.

    pozdr

  • 6. Data: 2007-11-04 01:55:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 04 Nov 2007 02:45:56 +0100, o`rety napisał(a):

    > nie sposób ocenić, czy wymagana jest zgoda osób ze zdjęć na publikację?:)

    Dokladnie tak. Jesli zdjecia nie przedstawiaja *tylko* tych konkretnych
    osób - Twoich znajomych - jesli na fotkach znajduja sie jeszcze jakies
    osoby, jesli Twoi znajomi nie sa glownym tematem zdjecia, glownym punktem
    pierwszego planu, etc. etc. - to zadna zgoda nie jest wymagana.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2007-11-04 02:13:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.11.2007 scream <n...@p...pl> napisał/a:
> [...]
    > osoby, jesli Twoi znajomi nie sa glownym tematem zdjecia, glownym punktem
    > pierwszego planu, etc. etc. - to zadna zgoda nie jest wymagana.

    Niezupełnie. Mają stanowić szczegół całości a nie nie stanowić głównego
    elementu. Różnica kolosalna.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-11-04 03:10:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

> [...]
    > osoby, jesli Twoi znajomi nie sa glownym tematem zdjecia, glownym punktem
    > pierwszego planu, etc. etc. - to zadna zgoda nie jest wymagana.

    Z powyższego można poniekąd wnioskować, że jeśli na zdjęciu jest np.
    setka znajomych inicjatora wątku, to bezwzględnie potrzebna jest ich
    zgoda ;)

    Może konkretnie - pozwolę sobie zacytować stosowny zapis ustawy "prawo
    autorskie":

    Art. 81 ust.2:
    Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych;
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak
    zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.

    Czyli jeśli mamy grupkę znajomych (i nikogo poza nimi) ale każdy z tych
    znajomych stanowi tylko "szczegół całości" - żadna zgoda nie jest wymagana.

  • 9. Data: 2007-11-04 08:14:14
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 04 Nov 2007 02:55:25 +0100, scream napisał(a):

    > Dokladnie tak. Jesli zdjecia nie przedstawiaja *tylko* tych konkretnych
    > osób - Twoich znajomych - jesli na fotkach znajduja sie jeszcze jakies
    > osoby,

    A to nie tak akurat. Zbiorowość nie powstaje przez to, że do osoby (osób)
    zainteresowanej dołącza ktoś obcy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 10. Data: 2007-11-04 08:20:13
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    o`rety wrote:
    > Na pewnej stronie zamieszczono zdjęcia znajomych. Znajomi nie wyrażali
    > zgody na publikacje tych zdjęć. Jak sprawdzić do kogo należy strona www

    Jezeli chodzi o domene, to mozna zapytac na http://whois.org/ lub
    http://www.ripe.net. Tam wpisujesz np. "onet.pl" i otrzymujesz rozne
    informacje na temat tej domeny, lacznie z jakimis kontaktami (osoba,
    mail, telefon).

    Ludek