  • Data: 2007-11-06 18:58:26
    Temat: Re: Jak sprawdzić do kogo należy strona www
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dembiński wrote:

    > Ma właściciela autorskich praw majątkowych. Przyjąłem, że kiedy
    > o'rety napisał 'właściciel' chodziło mu właśnie o właściciela
    > autorskich praw majątkowych do utworu.

    Tego się właśnie czepiam. Uważasz, że w tym przypadku to nie właściciel
    autorskich praw osobistych do utworu (czyli *autor strony*) jest
    odpowiedzialny za umieszczenie tam zdjęć które naruszają czyjeś prawa?

    Inaczej mówiąc, kogo pozwać: autora, właściciela majątkowych PA, czy
    kogoś innego (np. właściciela serwera - chyba byłby on kimś na kształt
    wydawcy)?

    > Niekoniecznie osobom. Autorskie prawa majątkowe do programów GNU
    > należą do organizacji FSF.

    Czyli osobie. Tyle że prawnej ;)

    > Jeśli chodzi o prawo własności, to pewnie
    > masz rację. W końcu właściciel autorskich praw majątkowych -- o ile
    > nie jest również właścicielem osobistych praw autorskich do utworu --
    > nie może dysponować utworem w zupełnie dowolny sposób, więc nie jest
    > to własność w klasycznym tego słowa znaczeniu.

    Dokładnie tak. Nie może on dysponować utworem jak autor.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak