  • Data: 2012-01-19 23:28:19
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 00:04:55 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Albo tych, co spekulują nieruchomościami i kisza je bezużyteczne w celu
    > podbicia cen na rynkach nieruchomości tak, żeby maluczkich nie było stać
    > na "własne 4 kąty" i musieli wynajmować jakieś klitki za chore ceny.

    To ich sprawa czy kisza. Utrzymanie tez kosztuje.
    Chocby polski przyklad pokazuje, ze zachlannych prostuje rynek. Podatek do
    tego niepotrzebny.

    > Raczej chodzi pewnie o to, żeby ludzie nie zaniżali wartości żeby
    > kantować na podatku, a jednocześnie żeby uniemożliwić "hoarding" czy też
    > blokowanie inwestycji poprzez celowe wykupienie kluczowej nieruchomości,
    > a potem złośliwe/chciwe jej trzymanie i sztuczne podbijanie ceny.

    Ludzie maja prawo do chciwosci.

    > Święte... LOL
    >
    > Obaj z SQLwielem popełniacie taki sam błąd w rozumowaniu - idziecie na
    > dość naiwne uproszczenia ;)

    To nie sa zadne uproszczenia. Taka jest ludzka psychika i tak sie to kreci.

    > Podatek katastralny też ma potencjał na gnębienie uczciwych, co sobie
    > "tymi ręcami" postawili własne 4 kąty i teraz nagle im te 4 kąty zyskały
    > na nominalnej wartości i biedacy są za to "karani" finansowo, jak i na
    > uwolnienie nieruchomości spod kiszących je "smoków" tak, żeby więcej
    > ludzi miało perspektywę zdobycia swoich "4 kątów" i tym samym motywację
    > do pracy. Wiele zależy od szczegółów jego implementacji.

    Ano wlasnie. Szczegolnie w polskich warunkach bylby wyjatkowo krzywdzacy.
    Sam znam kilka rodzin, ktore przez kilkanascie lat ostro tyraly, odmawiajac
    sobie wiele, zeby miec wymarzony domek z bialym plotkiem.
    Teraz ma przysjc urzedas i stwierdzic: "uuuu... cacko, trzeba odpowiednio
    zaplacic, bo jest potrzebna kasa na meneli zyjacych cale zycie na socjalu i
    ipody dla poslow"

    > Paradoksalnie w teorii najlepszy jest komunizm, tylko on wymaga
    > społeczeństwa mniej egoistycznego i niepotrzebującego przymusu (czy to
    > finansowego, czy siłowego) do zmotywowania do pracy oraz poziomu
    > cywilizacyjnego, na którym nie ma obiektywnych niedoborów zasobów. A do
    > tego jeszcze daleka droga, choć parę "jaskółek" daje się zauważyć.

    Nie jest najlepszy ani w teorii ani w praktyce. To system prowadzacy do
    zaglady.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)