  • Data: 2012-01-20 08:41:35
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-20 00:04, Andrzej Lawa pisze:

    > Albo tych, co spekulują nieruchomościami i kisza je bezużyteczne w celu
    > podbicia cen na rynkach nieruchomości tak, żeby maluczkich nie było stać
    > na "własne 4 kąty" i musieli wynajmować jakieś klitki za chore ceny.

    Tych bardziej by uderzyły po kieszeni zwykły podatek od nieruchomości,
    jeśli nieruchomość jest zarządzana niezgodnie z prawem zagospodarowania
    przestrzennego - np wyższy podatek od pustego placu, na którym określono
    odpowiedniego typu zabudowę. Przy podatku katastralnym bardziej by się
    opłaciło trzymac pusty plac i robic tam bieda parking (żeby mieć z czego
    odprowadzić podatki), a później spekulacyjnie sprzedać niż budowac
    nieruchomość, gdzie nie ma pewności, że się wszystko sprzeda, bo
    utrzymanie nieruchomości, której wartość jest wyższa niż pustego placu i
    podatek od takiej nieruchomości byłby wyższy, więc po co robić sobie koszty?

    > Raczej chodzi pewnie o to, żeby ludzie nie zaniżali wartości żeby
    > kantować na podatku,

    Kantować zawsze się da, kwestia wysokości łapówki, bo system, który tu
    opisano jest dodatkowo korupcjonogenny...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl