  • Data: 2021-01-13 14:39:28
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm czy do pojawienia się ustawy przed świętami, nakaz noszenia maseczek
    > miał umocowanie gdziekolwiek wcześniej? Czy zakaz prowadzenia
    > działalności gospodarczej, ma jakiekolwiek umocowanie w ustawie (już nie
    > wspomnę że wg konstytucji zakaz taki może być wprowadzony tylko w stanie
    > nadzwyczajnym)? Czy zakaz przemieszczania się miał umocowanie w ustawie?
    > Przykłady można mnożyć.

    Tomek! Twoje krytyczne uwagi są celne, tylko kierujesz je pod
    niewłaściwym adresem. Policjant na patrolu nie jest uprawniony do
    badania zdolności zgodności z jednym aktem prawnym innego aktu prawnego.
    Należy ufać, że skoro akt prawny opublikowano, to jest to legalny akt.
    Weź pomyśl, że w zasadzie idąc Twoim tokiem rozumowania, to w zasadzie
    każdy akt można w ten sposób by było podważyć. Zawsze znajdzie się jakiś
    mniej, lub bardziej sensowny argument. I teraz spróbuj sobie wyobrazić
    rzeczywistość, gdy każdy może na swój sposób sobie wybierać, która
    ustawa czy rozporządzenie uważa za obowiązujące, a który nie.

    --
    Robert Tomasik