eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJAk zablokować Masę Krytyczną? › Re: JAk zablokować Masę Krytyczną?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!news.intelink.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: JAk zablokować Masę Krytyczną?
    Date: Sat, 3 May 2008 15:06:21 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0805031455150.2280@athlon64>
    References: <fvg4a4$434$1@inews.gazeta.pl> <fvh9m5$111$2@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1209820649 4995 83.16.62.66 (3 May 2008 13:17:29
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 May 2008 13:17:29 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fvh9m5$111$2@srv.cyf-kr.edu.pl>
    X-X-Sender: moj@[athlon64]
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:531037
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 3 May 2008, Jacek_P wrote:

    > wprowadzili OBLIGATORYJNY przepis nakazujacy budowe
    > sciezek rowerowych przy WSZYSTKICH nowobudowanych lub
    > remontowanych drogach - OBUSTRONNIE.

    wKF: pasy rowerowe. Czyli coś takiego, co stanowi część jezdni.
    Za ścieżkami, w tym akceptując wersję "śmieszka" (z różnymi dziwnymi
    utrudnieniami) optują głównie osoby, które chcą traktować je jako
    rekraację lub zabawę dla dzieci (większość z korzystających w ten
    sposób pewnie z biedą osiągnie porażający współczynnik korzystania
    średnio raz na trzy tygodnie), a nie do komunikacji - dojazdu,
    "lekkiego transportu".
    Szersze uzasadnienia leżą w archiwach .rowery :), poruszam problem,
    bo nieraz zrobienie tzw. "śmieszki" problemu dla dojeżdżających
    nie rozwiązuje (jedynie jadący jezdnią mają tę satysfakcję, że
    mogą sobie potrąbić lub wypatrywać patrolu - który rowerzyście
    przywali mandat za jazdę jezdnią a im za przekraczanie prędkosci :D)

    > A na argument, ze wzrosna koszty

    W pełni zgoda.
    Problem jest inny - mianowicie te koszty wcale nie wzrosną o tyle,
    o ile kosztowałaby ścieżka zdolna utrzymać (bez niszczenia nawierzchni)
    rower.
    Co odpowiesz gościowi, który oponentów załatwia krótkim pytaniem: "czy
    jak karetka pojedzie do kogoś z Twojej rodziny, to wolałbyś żeby utknęła
    w korku czy pojechała ścieżką rowerową"?

    Oczywiście wtedy (przy konieczności zapewnienia, że po kilku przejazdach
    karetki czy też służb miejskich straży miejskiej nie wyłączając :P
    nawierzchnia będzie dalej prosta i gładka) nie jest to wyłącznie "koszt
    zwolnienia drogi z rowerów".
    A o tym też się IMO nieraz zapomina!

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1