    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Inwigilacja via SMS
    Date: Wed, 4 Dec 2002 20:14:00 +0100

    Ciekawe pytanie? Nie wiem. Wydaje mi się, że jeśli masz obowiązek go mieć
    przy sobie, to o ile fakt Twojego przebywania w innym miejscu, niż podajesz
    sam w sobie będzie mógł stanowić podstawę wypowiedzenia, to dokonany przez
    operatora namiar stanowi dowód tego że Ty (no a przynajmniej Twój telefon)
    znajdowałeś się gdzie indziej. Oczywiście z zastrzeżeniem dokładności
    pomiaru na Twoją korzyść. W razie wątpliwości dowód ten podlega rozpoznaniu,
    tak jak inne dowody.
    Wydaje mi się, że powinno się się go potraktować na równi z dowodem ze
    świadka, który zezna, że widział Kowalskiego w takim, a nie innym miejscu.
    Jeśli będzie wątpliwość, no to będzie trzeba powołać biegłego, który oceni
    maksymalny błąd pomiaru oraz rzetelność danych operatora.

    Przyszedł mi do głowy sposób wytłumaczenia się. Szefie, zgubiłem moją
    komórkę, ale gość mi ją odwiózł po kilku godzinach, więc firmy nie
    powiadamiałem. I co?

    A swoją drogą, skąd ta informacja, że dokładność wynosi 500 metrów? Ja
    słyszałem, że akurat około 32 metrów (mierzą to przez pomiar czasu przebiegu
    sygnału radiowego, w ciągu 1/10 sekundy akurat gdzieś tyle przelatuje).

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3