  • Data: 2008-08-13 05:55:34
    Temat: Re: Idiota w komisie
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa 13 sierpień 2008 01:11
    (autor pakalk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <f...@2...goo
    glegroups.com>):

    > Art. 770. Komisant nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady
    > fizyczne rzeczy, jak również za jej wady prawne, jeżeli przed
    > zawarciem umowy podał to do wiadomości kupującego. Jednakże wyłączenie
    > odpowiedzialności nie dotyczy wad rzeczy, o których komisant wiedział
    > lub z łatwością mógł się dowiedzieć.

    To jakiś bełkot.... Nie ponosi odpowiedzialności za WADY UKRYTE jeżeli podał
    je do wiadomości kupującego i o nich nie wiedział.

    No w każdym razie, w umowie jest klauzula, że kupującemu stan techniczny
    pojazdu odpowiada...

    > Art. 7701. Do umowy sprzedaży rzeczy ruchomej, zawartej przez
    > komisanta z osobą fizyczną, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z
    > jej działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się przepisy o
    > sprzedaży konsumenckiej.
    > Kanał?

    No, czyli nie można odstąpić, tylko trzeba się wozić po sądach.
    Do tego przepisy o sprzedaży konsumenckiej są zupełnie niezrozumiałe i
    zakręcone tak, że w zasadzie nic nie gwarantują :(

    --
    Tristan