  • Data: 2021-02-07 00:55:38
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-02-06, Kviat <Kviat> wrote:

    > Nie jestem pewien, czy to tylko taka hipotetyczna możliwość.
    >
    > W Korei Płn. można zabijać za myślozbrodnię, czyli w zasadzie
    > bezwarunkowo, bo każdy każdemu może zarzucić myślozbrodnię.
    > W ichniejszym sądzie tłumaczysz, że delikwent szkalował właściciela
    > narodu i nie mogłeś tego słuchać. A wiedząc na jakich absurdach ten kraj
    > się opiera, to przypuszczam, że przeszłoby tłumaczenie, że nie tyle co
    > szkalował werbalnie, ale że tylko źle pomyślał o przywódcy.
    > Bezkarnie można też zabijać ludzi próbujących uciekać przez granice.
    > Może to nie tak całkiem bezwarunkowe, ale bardzo bliskie.

> [...]

    Korea Pn udaje, że jest państwem demokratycznym gdzie obowiązuje prawa
    człowieka, więc zasadniczo przystaje do naszego szablonu etycznego.

    Co by było, gdyby nie udawała? "U nas życie (i n-różnych rzeczy) ma inną
    wartość niż w tzw. demokracjach zachodnich, dlatego nie karzemy zabójstw"
    etc. etc.

    --
    Marcin