  • Data: 2009-10-22 11:36:19
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No to sprawdź sobie jakie liczby opisują w jakich tonach zużycie
    > wieprzowiny czy wołowiny... I policz sobie ile psów na to trzeba, ile
    > trzeba kasy na transport, na nielegalne ubojnie itp.

    Podkreślmy to słowo - "nielegalne".
    Jak by się nie gimnastykować nie da się legalnie otworzyć w Polsce
    ubojni psów ani legalnie sprzedawać produktów tej ubojni.

    To jest grupa "prawo", chciałam przypomnieć.

    Dyskusja o tym że świnia jest mądrzejsza od psa a ją jemy nie ma
    znaczenia dla prawnej oceny sytuacji, to kwestia kulturowa.

    Proceder łamał tuzin różnych przepisów, od sanitarnych do podatkowych.
    Być może ubój był niehumanitarny (jestem prawie pewna że był, najłatwiej
    psa zatłuc kijem a na dodatek to podobno podnosi "walory lecznicze"
    smalcu) ale trudno to udowodnić.
    Błędem TOZu było, że sprawę oparło na koncepcji 'humanitaryzmu' wobec
    zwierząt zamiast zadowolić sie mniej szlachetnym w wymowie ale
    skuteczniejszym doniesieniem o zagrożeniach sanitarnych czy ukrywaniu
    dochodów.

    Ale sprawa nie jest jeszcze zamknięta.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl