    From: uosiu <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hipoteka a tajemnica bankowa.
    Date: Fri, 25 Jul 2008 13:28:10 +0200

    > widze ze macie prawnika samouka, po pierwsze po co wam informacja z banku?
    > jeśli jest jakieś obciążenie to w w księdze wieczystej dział
    Bo podobno może być tak, że mimo wpisu w księgę, część długu mogła by
    być już spłacona, naprzykład 50%, a w księdze już nie koniecznie
    odnotowane. Mniej więcej tak to przedstawił prawnik.

    > 3. Zasada jawności materialnej ksiąg wieczystych.
    > 4. Zasada systemu realnego ksiąg wieczystych.
    > to uzyskuje sie w sądzie tylko czy jako wspólnota dostaniecie taki wypis to
    > nie wiem
    Nie wiem jak, ale prawnik ustalił, że wpis i hipotekę jest w księdze i
    jej wartość jest bliska obecnej ceny rynkowej mieszkania. Po dodaniu do
    tego naszych wierzytelności, przekraczamy kwotę za jaką mieszkanie można
    sprzedać.

> [...]
    > i biorąc 75% wartości w każdym banku cena nieruchomosci nie pokryje
    > zadłuzenia. co do rady prawnika zebyście kupili :
    > mozna kupić tylko co dalej?
    > przykład
    > warość kredytu 500 000. warość mieszkania 350 000
    > uważasz ze sprzedacie mieszkanie za 500 000 ? albo ktoś od Was kupi za 350
    > 000 a potem bedzie musiał jeszcze w bankowi dopłacoc zeby mieć czystą
    > hipoteke?
    > osobiście radze najpierw sprawdzić wpis w hipotece, jeśli bedzie wiekszy niż
    > 95% warości to darujcie sobie, szkoda Waszych nerwów i zebyście zostali z

    Niestety i tak się z dłużnikiem bujamy kilka lat, nic nam nie płaci, nie
    ma możliwości odcięcia ciepła czy wody, jego dług wobec nas cały czas
    rośnie. Gdyby się okazało, że jednak bankowi coś tam spłacił i nasza
    cena wykupu pokryła by wszelkie należności wobec nas i banku, to już
    jako właściciele mamy podobno większe możliwości wpływanie na niego.
    Chociażby rozwiązać umowę z zakładem energetycznym i wtedy liczymy, że w
    końcu się zniechęci i opuści mieszkanie, które my będziemy mogli
    sprzedać innemu właścicielowi i ten nie będzie generował długu.