    From: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Date: Sun, 10 Jul 2011 00:05:30 +0200

    W dniu 11-07-09 15:24, Robert Tomasik pisze:

    > Przy czym w mojej ocenie jedynym problemem jest tu klauzula odmawiająca
    > "rozpatrzenia zwrotu" - cokolwiek to oznacza w praktyce. Co do reszty,
    > to skoro im to ułatwia pracę, to spokojnie by mogli prosić. Chce,m to
    > poda. Nie, to nie.

    No, jasne, że chodzi o tę klauzulę. Też nie mam pojęcia, co ona oznacza,
    ale chyba możemy zgodzić się, że została zapisana w regulaminie sklepu w
    celu ograniczenia praw konsumenta...

    A co powiesz na taki fragment regulaminu sklepu internetowego (również
    dotyczy zwrotów towaru):

    "Towar zwracany w powyższym trybie należy przesłać na adres sklepu na
    koszt kupującego . Towary o wartości powyżej 500 PLN mogą być zwracane
    tylko i wyłącznie za pomocą jednej z firm kurierskich: Servisco, UPS,
    Stolica, Szybka Paczka, DPD. W przypadku nie dopełnienia któregoś z
    powyższych warunków przez kupującego, zastrzegamy sobie prawo nie
    przyjęcia przesyłki zwrotnej lub zarzutu bezskuteczności wobec
    odstąpienia od umowy."

    Szkoda tylko, że ustawodawca dokładnie określa, jakie warunki musi
    spełnić konsument, żeby odstąpienie było skuteczne. Sprawdziłem, nie ma
    na tej liście "wysyłki nieautoryzowanym przez sprzedawcę operatorem
    pocztowym lub firmą kurierską".
    Nie uważam, że handel w internecie to samo zło, ale jakaś miotła
    przydałaby się.

    (D)