eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoHieny cmentarne - łowcy błędów › Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
  • Data: 2011-07-10 10:54:41
    Temat: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 11-07-10 09:44, to pisze:

    >
    > Tyle, że ten punkt jest bardzo sensowny i racjonalny, bo chodzi im
    > zapewne o to, żeby tych towarów nie wysyłać zwykłą pocztą, a że tego nie
    > mogli napisać, to wymienili kilka przyzwoitych firm kurierskich. W
    > przypadku wysyłki zwykłą pocztą paczki dość często są uszkadzane, a
    > procedura reklamacji jest raczej trudno używalna. W efekcie jest spora
    > szansa, że zwracany towar dotrze do sklepu uszkodzony albo wcale. Czy to
    > jest w interesie konsumenta?
    >

    Nie jest w żaden sposób racjonalna, bo to jest dyskusja o wyższości
    jakości usług kuriera A nad kurierem B, a to jest zupełnie bez związku z
    uprawnieniami, które posiada konsument. Teoretycznie konsument ma prawo
    zwrócić towar, dostarczając go do sprzedawcy wielbłądem i sprzedawca ma
    obowiązek przyjąć zwrot - o ile konsument spełnił warunki określone
    ustawą. Nie ma tutaj miejsca na żadne polemiki.
    Wątpliwe też jest powoływanie się na interes konsumenta, zwłaszcza
    takiego przysłowiowego z małej miejscowości, w którym jest urząd
    pocztowy i zwyczajnie wygodniej jest wysłać paczkę. Paczka ubezpieczona
    jest równie bezpieczna dla nadawcy jak przesyłka kurierem - uszkodzenia
    przesyłki pokrywa Poczta Polska, a procedura reklamacyjna wcale nie jest
    "trudno używalna".
    Sprzedawca, oczywiście, może sugerować konsumentowi wybór określonej
    firmy kurierskiej. I nic ponad to.

    Pozdr.!
    (D)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1