  • Data: 2006-09-11 20:03:45
    Temat: Re: Handel wodka a prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:75iymllk5jof.olf8u9codn1$.dlg@40tude.net...

    > Jest legalne na własny użytek. W praktyce ustawodawca nie precyzuje co to
    > jest "na wlasny uzytek".

    Jak to nie precyzuje. Nie może tego wprowadzać w obieg, czyli rozdawać ani
    sprzedawać. Natomiast może spożyć wraz z innymi osobami.

    > Aby odsprzedac, musisz pierw uzyskac koncesje na sprzedaz alkoholu. Po
    > drugie, oplacic akcyze i podatek VAT. Po trzecie nie moze to byc towar
    > wwieziony w bagazniku, bo nie mogl wziac sie znikad - musza byc papiery
    > przewozowe.

    Ponieważ Polska i Czechy są w UE, to są tu pewne uproszczenia. Ale faktycznie
    przed wprowadzeniem w obieg muszą zostać opatrzone polskimi znakami akcyzy. A to
    dośc skomplikowany, acz kolwiek całkiem legalny i mozliwy do zrealizowania
    proces. Zajmują się tym urzędy celne.

    > Zbyt duze aby takie kombinowanie bylo oplacalne :)

    W praktyce z reguły grzywna i zawiasy. Trudno podać dokładnie, bo jest kilka
    aktów prawnych, których może Twoje pytanie dotyczyć w zależności od drobnych
    niuansów.