  • Date: Mon, 18 Feb 2013 20:03:34 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hacking...
    <512131c0$1@news.home.net.pl> <kfrcdp$vbb$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@n...home.net.pl> <kfrdku$u3$1@node1.news.atman.pl>
    <51213c9e$1@news.home.net.pl> <kfreh4$nqk$1@node2.news.atman.pl>
    <51213eef$1@news.home.net.pl> <kfrf5d$ofc$1@node2.news.atman.pl>
    <51214113$1@news.home.net.pl> <kfrgfl$pp9$1@node2.news.atman.pl>
    <512146be$1@news.home.net.pl> <kfrhqb$r8a$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@n...home.net.pl> <kfrkfh$tjl$1@node2.news.atman.pl>
    <5121d5dc$1@news.home.net.pl> <kfssij$es3$1@node1.news.atman.pl>
    <5121f5fb$1@news.home.net.pl> <kfsu74$gj0$1@node1.news.atman.pl>
    <51220467$1@news.home.net.pl> <kft0op$6qd$2@node2.news.atman.pl>
    <512209b0$1@news.home.net.pl> <kft48o$aao$1@node2.news.atman.pl>
    <51221531$1@news.home.net.pl> <kft5jm$oai$1@node1.news.atman.pl>
    <512221e2$1@news.home.net.pl> <kftap6$tmq$1@node1.news.atman.pl>
    <51223403$1@news.home.net.pl> <kfth7t$4rb$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 18.02.2013 16:26, Mr. Misio pisze:

    > Aczkolwiek wraz ze zmianami idzie "kampania informacyjna". "Miasto takie
    > i takie wprowadza darmowe rowery.... sa dostepne przy tak a tak
    > oznakowanych parkingach rowerowych"

    Nie jest to obowiązkowe.

    > Nie wchodzę. :) Bo...

    Wchodzisz, wchodzisz - brama otwarta :-P

    > Poniekąd. Ale też "mam prawko, mam kluczyki, ale nie mam papierów
    > samochodu - wiec bedzie wykroczenie, jak pojadę". Do tego - obecnym

    Też. Ale jak są kluczyki to pewnie i papiery są ;)

    > zwyczajem w PL nie jest wsiadanie do cudzych samochodow bez zgody
    > wlasciciela i jezdzenie nimi.

    Ale to tylko zwyczaj lub jego brak. Dawniej był zwyczaj zdejmowania
    czapki podczas mijania przydrożnych kapliczek.

    Była jakaś kampania celowa zmiany tego zwyczaju? Nie przypominam sobie.
    To co, oskarżać każdego kto nie czapkuje o obrazę uczuć? ;->

    [ciach]

    > No wlasnie. Dlatego sąd jest waznym elementem :) Bo jeden przepis w
    > zaleznosci od kontekstu bedzie inne konsekwencje generował.

    I o to od początku mi chodziło!

    W przypadku włamania lub rabunku (bez wyższej konieczności) - sprawa
    intencji jest dość oczywista.

    W przypadku skorzystania z czegoś udostępnionego - wiele zależy od
    adwokata ;)

    > Ale taki turysta ma alternatywną drogę! Tak jak pieszy w mieście gdy

    Pewnie, że ma. Ale tak czy inaczej nie wolno mu tam (w tamtym kraju -
    ciekawe czy zgadniesz jaki mam na myśli) bronić przejścia.

    > trafia na osiedle zamknięte. Może obejść! To, że wygodniej byłoby
    > przejśc przez środek to tylko wygoda.

    Co ciekawe miast ten przepis tam nie dotyczy.

    > Raczej swiadomosc zwyczajów oraz uprawnień osób "broniących" swojej
    > własności. Skoro przepisy im nie zabraniają zastrzelić kogoś, kto -
    > podejrzewają - nielegalnie wszedł - to zdecydowanie mniej jest osób
    > wchodzących legalnie czy nie.

    Ależ zabraniają! Jak się wyda, że się zaczaił i zamiast wezwać do
    opuszczenia od razu zasadzkę zrobił - ma przesrane.

    > Nie. Ale to wlasciciel psa dostaje potem po dupie z litery prawa.

    Ano. W Polsce także jak wejdziesz na źle zabezpieczone podwórko ze źle
    zabezpieczonym ;) psem.