eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja a oryginalne opakowanie › Re: Gwarancja a oryginalne opakowanie
  • Data: 2009-11-01 16:09:54
    Temat: Re: Gwarancja a oryginalne opakowanie
    Od: Rafał K. <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 1 Lis, 15:47, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
    > On 2009-11-01, Rafał K <r...@g...com> wrote:
    >
    > > "2. Urządzenie do naprawy dostarcza nabywca do siedziby firmy na
    > > własny koszt, w oryginalnym opakowaniu fabrycznym...."
    > > Jednak w temacie:
    > > tinyurl.com/yldfssq
    > > jeden z forumowiczów napisał tak:
    > > "Przepisy na ten temat są jasne, nie można uzależniać świadczenia
    > > gwarancyjnego od posiadania opakowania. Żądanie opakowania jest
    > > równie bezprawne jak dowolne terminy napraw umieszczane w książkach
    > > gwarancyjnych."
    >
    > Nie jest bezprawne jeśli chodzi o reklamację z tyt. gwarancji. Jest
    > bezprawne jeśli chodzi o reklamacje z tyt. niezgodności z umową. Resztę
    > spróbuj wygooglać i dopytaj.
    >
    > --
    > Marcin

    Czy chodzi o niezgodność towaru z umową opisaną poniżej?

    "Niezgodność towaru z umową

    Jeżeli towar okaże się wadliwy, nie ma cech, o których zapewniał nas
    sprzedawca, albo ma inne właściwości, z których nie jesteśmy
    zadowoleni, to najczęściej mamy dwa sposoby, aby dochodzić swoich
    racji i zgłosić reklamację. Pierwszy to tryb ustawowy i obowiązkowy -
    tzw. odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową. Podobny tryb
    funkcjonował poprzednio pod nazwą rękojmi.

    Druga ścieżka, do której przestrzegania dobrowolnie zobowiązuje się z
    reguły producent towaru (rzadziej sprzedawca), to gwarancja jakości.
    Gwarancji udziela się najczęściej w specjalnym dokumencie (karcie
    gwarancyjnej) albo w reklamie produktu.

    Niezgodność towaru z umową to nie tylko wady fizyczne produktu, ale
    też brak odpowiedniej dokumentacji (np. instrukcji obsługi w języku
    polskim), brak cech, o których istnieniu zapewniał publicznie
    sprzedawca w ofercie, reklamach lub przez oznakowanie towaru.

    Tak wynika z art. 4 ust. 3 ustawy z 2002 r. (patrz ramka o podstawach
    prawnych). Niezgodność towaru z umową może również polegać na braku
    właściwości, które cechują towar tego rodzaju.

    Przykład

    Od zakupionych butów po kilku dniach noszenia odpadły elementy
    ozdobne. Klientka zwróciła się do sklepu o nieodpłatną naprawę obuwia,
    ale sprzedawca stwierdził, że nie podlega to reklamacji. Nie miał
    racji, bo w tym wypadku niezgodność z umową polegała właśnie na
    utracie właściwości, których klientka obiektywnie oczekiwała od tego
    towaru. Dlatego w razie odmowy naprawy dopuszczalne jest żądanie albo
    obniżenia ceny, albo nawet odstąpienia od umowy, bo niezgodność z
    umową jest istotna (buty tracą walory atrakcyjności i estetyki), a ich
    naprawa u szewca może być kosztowna (w porównaniu z ceną ich zakupu u
    sprzedawcy)."
    Źródło: http://www.rp.pl/artykul/81683,77619_Jak_skutecznie_
    zlozyc_reklamacje_.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1