eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja a oryginalne opakowanieRe: Gwarancja a oryginalne opakowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix
    .pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.g
    iganews.com!postnews.google.com!j4g2000yqe.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Rafał K. <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja a oryginalne opakowanie
    Date: Sun, 1 Nov 2009 08:09:54 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 70
    Message-ID: <5...@j...googlegroups.com>
    References: <2...@1...googlegroups.com>
    <r...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: 79.191.31.195
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1257091795 30142 127.0.0.1 (1 Nov 2009 16:09:55 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Nov 2009 16:09:55 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: j4g2000yqe.googlegroups.com; posting-host=79.191.31.195;
    posting-account=PnKkGQoAAAAbDV33h57euRQzQS_YfuAI
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.4)
    Gecko/20091016 Firefox/3.5.4,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:613687
    [ ukryj nagłówki ]

    On 1 Lis, 15:47, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
    > On 2009-11-01, Rafał K <r...@g...com> wrote:
    >
    > > "2. Urządzenie do naprawy dostarcza nabywca do siedziby firmy na
    > > własny koszt, w oryginalnym opakowaniu fabrycznym...."
    > > Jednak w temacie:
    > > tinyurl.com/yldfssq
    > > jeden z forumowiczów napisał tak:
    > > "Przepisy na ten temat są jasne, nie można uzależniać świadczenia
    > > gwarancyjnego od posiadania opakowania. Żądanie opakowania jest
    > > równie bezprawne jak dowolne terminy napraw umieszczane w książkach
    > > gwarancyjnych."
    >
    > Nie jest bezprawne jeśli chodzi o reklamację z tyt. gwarancji. Jest
    > bezprawne jeśli chodzi o reklamacje z tyt. niezgodności z umową. Resztę
    > spróbuj wygooglać i dopytaj.
    >
    > --
    > Marcin

    Czy chodzi o niezgodność towaru z umową opisaną poniżej?

    "Niezgodność towaru z umową

    Jeżeli towar okaże się wadliwy, nie ma cech, o których zapewniał nas
    sprzedawca, albo ma inne właściwości, z których nie jesteśmy
    zadowoleni, to najczęściej mamy dwa sposoby, aby dochodzić swoich
    racji i zgłosić reklamację. Pierwszy to tryb ustawowy i obowiązkowy -
    tzw. odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową. Podobny tryb
    funkcjonował poprzednio pod nazwą rękojmi.

    Druga ścieżka, do której przestrzegania dobrowolnie zobowiązuje się z
    reguły producent towaru (rzadziej sprzedawca), to gwarancja jakości.
    Gwarancji udziela się najczęściej w specjalnym dokumencie (karcie
    gwarancyjnej) albo w reklamie produktu.

    Niezgodność towaru z umową to nie tylko wady fizyczne produktu, ale
    też brak odpowiedniej dokumentacji (np. instrukcji obsługi w języku
    polskim), brak cech, o których istnieniu zapewniał publicznie
    sprzedawca w ofercie, reklamach lub przez oznakowanie towaru.

    Tak wynika z art. 4 ust. 3 ustawy z 2002 r. (patrz ramka o podstawach
    prawnych). Niezgodność towaru z umową może również polegać na braku
    właściwości, które cechują towar tego rodzaju.

    Przykład

    Od zakupionych butów po kilku dniach noszenia odpadły elementy
    ozdobne. Klientka zwróciła się do sklepu o nieodpłatną naprawę obuwia,
    ale sprzedawca stwierdził, że nie podlega to reklamacji. Nie miał
    racji, bo w tym wypadku niezgodność z umową polegała właśnie na
    utracie właściwości, których klientka obiektywnie oczekiwała od tego
    towaru. Dlatego w razie odmowy naprawy dopuszczalne jest żądanie albo
    obniżenia ceny, albo nawet odstąpienia od umowy, bo niezgodność z
    umową jest istotna (buty tracą walory atrakcyjności i estetyki), a ich
    naprawa u szewca może być kosztowna (w porównaniu z ceną ich zakupu u
    sprzedawcy)."
    Źródło: http://www.rp.pl/artykul/81683,77619_Jak_skutecznie_
    zlozyc_reklamacje_.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1