    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Guantanamo w ostródzie
    Date: Tue, 11 Jul 2023 05:44:34 +0200
    <u81opo$6bj$1$RTomasik@news.chmurka.net> <sO2pM.7419$MBi.4560@fx03.ams1>
    <u82r0j$56v$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <13rhvx1ehexwl.1gmjswy1dd1qa$.dlg@40tude.net>
    <u841vq$570$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <9sdr0og0mnvi$.18cvzhc272cy9$.dlg@40tude.net>
    <u845tb$56v$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <u84hhh$23p$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u85ekq$vdr$1$Shrek@news.chmurka.net> <YHHpM.7887$YL1.4445@fx04.ams1>
    <u8bt7p$ofr$5$Shrek@news.chmurka.net> <swnqM.50222$FLJe.4699@fx08.ams1>
    <u8dk9j$s41$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <zS2rM.208741$RWb2.113389@fx13.ams1>

    > Ale to z maniem pały nie ma nic wspólnego. To po prostu przykład i
    > takich są dziesiątki. Jak ja coś źle zmieszam i wylecie mi pół labu w
    > powietrze to będę inaczej oceniany niż jak zmieszasz Ty na podstawie
    > tego co ja Ci powiedziałem :) Bedziesz się mógł całkiem skutecznie
    > wybronić mówiąc, że miałeś prawo oprzec się na mojej ocenie bo juz
    > wczesniej wiedziałeś, ze mam 3 zestawy małego chemika :)

    Znów porównujesz do sytuacji zawodowej. Ja piszę o takich typu koleś
    strzelał w centrum miasta i w sumie nic mu nie zrobili bo głupaway i
    powiedział że on w sumie nie wiedział w tym nic złego, niktogo nie
    trafił to można się rozejść.

    Ogólnie jest sytuacja taka, że patusom więcj uchodzi na sucho, bo truda
    sytuacja życiowa, bo patus to patus itd.

    > Nie, nie to samo. Tam jest cała warstwa tego co uważa się za społecznie
    > akceptowalne.

    Różne rzeczy są społecznie akceptowalne dla patusów i różne dla
    inteligencji.

    > To formalnie musiałbyś reedukować kilka ładnych milionów osób.

    To trudno - zmienić prawo i ich normalnie karać albo jednak reedukować.

    > A jak przewidzisz, czy będzie miała problem z oceną przy jakiejś
    > warunkowej obnizonej poczytalności? Będziesz ww. każdą kobietę po
    > porodzie zaopatrywał w opiekuna prawnego bo 1/10000 może coś odwalić?

    Przecież nie postuluję raportu mniejszości, tylko że jak ktoś popełni
    czyn zabronony i okazuje się niepoczytalny to albo go obowiązkowo leczyć
    i niech lekarz odpowiada za to żeby był bezpieczny dla społeczeństwa
    albo karać. A nie że ktoś jest bezkarny bo głupi albo jebnięty.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!