  • Data: 2023-07-04 20:37:39
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.07.2023 o 18:40, Shrek pisze:
    > Po prostu się zastanawiam dlaczego jak funkcjonariusz kogoś zabije albo
    > torturuje to jest "przekroczenie uprawnień" a nie właściwy paragraf? A
    > jak kogoś zgwałci albo okradnie to też to jest przekroczenie uprawnień
    > czy jednak kradzież albo gwałt?

    Już Ci to wiele razy tłumaczyłem. Nie wystarczy tylko przeczytać kilka
    artykułów. Jak policjant pójdzie do kogoś i ukradnie rzecz, to będzie
    kradzież. Jak sporządzi z tego protokół, to może to być przekroczenie
    uprawnień, ale kradzież nie, bo on zabrać może. Oczywiście możesz sobie
    to obiegowo nazywać, jak tam chcesz.

    Z wszelkiej maści znęcaniami się i pobiciami jest ten dodatkowy problem,
    że ustawa ściga karnie za spowodowanie obrażeń powyżej dni siedmiu. Nie
    mnie oceniać, czy właściwie. Jak Kowalski Malinowskiemu przywali, to o
    ile nie spowoduje obrażeń, to przestępstwa nie ma. W wypadku policjanta
    jeszcze są przepisy o ŚPB i trzeba badać, czy nie miało miejsce ich
    zgodne z prawem użycie.
    --
    (~) Robert Tomasik