    From: stern <s...@n...to>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Głosowanie nad wynagrodzeniem Wójta
    Date: Fri, 3 Aug 2007 16:03:11 +0000 (UTC)

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Fri, 03 Aug
    2007 17:35:09 +0200, kotolak zeznał(a):

    > Art. 11b.
    > 1. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą
    > wynikać wyłącznie z ustaw.
    > 2. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo
    > obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i
    > posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z
    > wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy
    > i komisji rady gminy.
    > 3. Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa statut gminy.
    >
    > Tu nie ma nic o jawności głosowania.

    pytanie pomocnicze:
    Co się robi na sesjach RG?

    > Co grozi za nieprowadzenie BIP lub prowadzenie niewłaściwe? Czy uchwały
    > Rady Gminy powinny być publikowane na BIP czy też dopiero na wezwanie
    > obywatela?

    nie bede szukal konsekwencji, ale publikowane byc powinny.
    Bez wezwan

    > Niestety radni boją
    > się wystąpić jawnie przeciw. Ale gdyby było tajne może więcej
    > opowiedziałoby się za ograniczeniem zarobków. Poza tym gdyby powinno być
    > tajne (było jawne) to byłaby podstawa do unieważnienia uchwały. A tak? :)

    Po kolei:
    1) Jak radni się boją to są do d*** i trzeba było na nich nie głosować
    2) Tylko radni decydują o wysokości zarobków (w ramach widełek oczywiście),
    więc naprawdę nie wiem, gdzie oni problem widza.
    3) Uchwała powinna być jawna.
    BTW: nie można unieważnić z powodu za wysokich zarobków. A formalności
    wojewoda sprawdza.

    > A to nie jest(wysokość pensji) sprawa personalna, którą powinno się
    > głosować tajnie?

    W samorządzie? No co Ty?

    Przecież mamy państwo obywatelskie i obywatele musza mieć prawo wiedzieć
    ile zarabia władza.

    Chociaż ja do tej pory nie mogę się doszukać jednej informacji nt. łącznej
    wysokości odpraw byłego wicepremiera Leppera :)