    From: kotolak <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Głosowanie nad wynagrodzeniem Wójta
    Date: Fri, 03 Aug 2007 17:35:09 +0200
    Sender: f...@b...neoplus.adsl.tpnet.pl

    stern napisał(a):
    > Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Thu, 02 Aug
    > 2007 22:22:33 +0200, kotolak zeznał(a):

    > jawne
    >
    > Gdzie to znaleźć w ustawie?
    >
    > w art. 11b ustawy o samorządzie gminnym

    Ten?:
    Art. 11b.
    1. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą
    wynikać wyłącznie z ustaw.
    2. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo
    obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i
    posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z
    wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy
    i komisji rady gminy.
    3. Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa statut gminy.

    Tu nie ma nic o jawności głosowania.

    > wysokosc wynagrodzenia powinna też być podana w BIP danego urzędu, jeśli
    > nie mozna sie zwrócić o jej podanie na podsawie ustawy o dostępie do inf.
    > publ.

    Na ale ten urząd nie ma BIP. (nie ma go na stronie www.bip.gov.pl)
    Istnieją strony które niby mają być stronami urzędu no ale tam też nie
    ma tych informacji.

    Co grozi za nieprowadzenie BIP lub prowadzenie niewłaściwe? Czy uchwały
    Rady Gminy powinny być publikowane na BIP czy też dopiero na wezwanie
    obywatela?
    Przejrzałem tę ustawę o BIP ale z niej tego jasno nie wynika (albo nie
    dopatrzyłem)

    > A dlaczego pytasz? Do kampanii jeszcze daleko :)

    Kampania zaczyna się tuż po wyborach :) A na serio. Gmina ma długi, że
    hej. A wójt sobie bierze najwyższą możliwą pensję. Niestety radni boją
    się wystąpić jawnie przeciw. Ale gdyby było tajne może więcej
    opowiedziałoby się za ograniczeniem zarobków. Poza tym gdyby powinno być
    tajne (było jawne) to byłaby podstawa do unieważnienia uchwały. A tak? :)

    A to nie jest(wysokość pensji) sprawa personalna, którą powinno się
    głosować tajnie?

    K.