  • Data: 2015-12-27 11:12:01
    Temat: Re: Genialne
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cef"

    > UwaĹźasz, Ĺźe ustawodawca wprowadzajÄ...c bezterminowoĹ>Ä? w kategori
    > B popeĹ,niĹ, bĹ,Ä...d? Skoro ustawodawca uznaĹ,, Ĺźe miliony kierowcĂłw z
    > 30 letnim staĹźem bezterminowego B nie sÄ... "niebezpieczni" to nie ma
    > powodĂłw aby od jakiegoĹ> hipotetycznego "zawodowo" kierowcy
    > zatrudnionego do woĹźenia prezesa wymagaÄ? coĹ> wiÄ(TM)cej niĹź to co
    > przewidujÄ... uprawnienia kategorii B.
    > Zwracam uwagÄ(TM), Ĺźe oceniam jakoĹ>Ä? prawa/przepisĂłw a nie polemizujÄ(TM)
    > ze stanem faktycznym jego stosiwania (czego nie moĹźe pojÄ...Ä? Liwiusz).

    Upraszczasz sprawę.
    Ja akurat uważam, że nie jest błędem bezterminowość "amatorskiego" prawa
    jazdy.
    Ale nie uważam za bezsens wymagań odnośnie wykonywania
    pracy o charakterze kierowcy. Choć akurat jeśli chodzi o te psychotesty,
    to było pewnie silne lobby przepychające ten przepis i to jest jedyny
    fakt, który budzi moje wątpliwości co do konieczności tych badań.
    ---
    Ale że jak ?

    Bo moim zdaniem kwalifikacji prawa jazdy w ogóle nie powinno być.
    Umiejętności prowadzenia pojazdów osobowych powinniśmy uczyć się w szkole
    podstawowej tak jak czytania i pisania bo to elementarna umiejętność jest.
    Te kursy co to ledwo ludziki zdają, ale zdają a potem jeżdżą sobie jak chcą
    niczemu wielkiemu nie służą poza dojeniem. Lekarz, który nie da
    bezterminowego bez łapówki. Co to k.. jest ?!

    A już szczytem wszystkiego jest dzisiaj obowiązek wożenia ze sobą dokumentu
    prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego pojazdu.

    Umiejętności zawodowe oczywiście potrzebne są większe więc i kwalifikacje
    formalne mogą być potrzebne by np prawie ślepy nie woził ludzi, ale jest to
    ścisły wymóg bezpieczeństwa prowadzenia takiego biznesu. Właściciel biznesu
    po prostu nie powinien aż tak ryzykować by zatrudniać ludzi bez żadnych
    zdolności. To jakoś musi dowiedzieć się, że jego pracownik jest zdolny co
    mogą potwierdzać właśnie kwalifikacje. I chyba jasne jest, że z wiekiem te
    zdolności będą malały. Tak samo będą malały u kierowcy niezawodowego, który
    w końcu powinien powstrzymać się od prowadzenia pojazdów i akurat z wiekiem
    może należy te zdolności badać by ludzik wiedział, że może po najbliższej
    okolicy to on sobie może pojeździć ale dalej to nie bardzo.