eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFotoradary nielegalneRe: Fotoradary nielegalne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "Tomek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotoradary nielegalne
    Date: 27 Jul 2005 23:12:28 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 32
    Message-ID: <5...@n...onet.pl>
    References: <dc6f0s$40t$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1122498748 15470 213.180.130.18 (27 Jul 2005 21:12:28
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Jul 2005 21:12:28 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.13, 192.168.243.36
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.7.8)
    Gecko/20050511 Firefox/1.0.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:315794
    [ ukryj nagłówki ]

    > > Jest tylko jeden problem z jego znajomością. Błąd wynikający z
    > > nieosiowego pomiaru liczy się z tego samego wzoru. Sposób pomiaru nie ma
    > > tutaj żadnego znaczenia i może to być nawet laser. Tak więc sposób
    > > obliczania tego przez radar nie ma żadnego znaczenia dla błędu pomiaru i
    > > radar nigdy nie pokaże większej prędkości z tego powodu.
    >
    > hm, ktoś wyżej słusznie zauważył o wpływie kąta pomiaru w stosunku do trasy
    > pojazdu na błąd (rzeczywiści, przyczynia się on do zaniżenia obliczeń
    > prędkości),
    > już odchylenie o 20 stopni jest przyczyną prawie 10% błędy (oczywiści w
    > dół), ale podejrzewam, że jeśli taki radar jest umieszczony na wysokości
    > (gdzie ten kąt jest znaczący) taki radar musi zostać skalibrowany tak, alby
    > aby wskazywał prawidłowo (czyli dokładnie dodać błąd do wyniku), następnie
    > jeśli tak skalibrowany radar zostanie użyty w innym miejscu (małym kącie) do
    > pomiaru doda się właśnie ta kalibracja (czyli błąd w górę)
    >
    > pozdrawiam i czekam na komentarz.
    >
    >
    Logika by wskazywała na to że masz rację. Niestety rzeczywistość jest inna i nie
    da się tak zakwestionować wskazania radaru na takiej podstawie. Też tak
    myślałem. Doszukałem sie stosownych wyjaśnien. Tylko fotoradary zainstalowane w
    samochodzie i dokonujące rejestracji wykroczeń z jadącego samochodu muszą mieć
    stosowne badania. Ale nie miejsca gdzie są używane ( drogi czy ulicy) a
    samochodu w którym je zainstalowano. Tak samo jak taksometr w taksówce
    informacje o prędkości i drodze biora z licznika prędkości samochodu.
    Prawdopodobnie w dokumencie potwierdzajacym to że ich wskazania są poprawne
    bedzie min. informacja o wielkości opon. Wszystkie inne są legalizowane co 13
    miesięcy. I mogą być dowolnie umieszczane w czasie pomiaru. Tomek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1